سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • عاشق سامرا ( چهارشنبه 88/10/30 :: ساعت 4:12 صبح)

  •  

     

    چقدر بی تابی دخترم ! این همه دلشکستگی ها چرا ؟ مگر دست های کوچکت در امتداد نیایش عمه، تنها از خدا ، آمدن بابا را طلب نکرد . اینک آمده ام در ضیافت شبانه ات و در آرامش خرابه ات ، کوچک دلشکسته ام ! پیش تر نیز با تو بودم ، می دیدمت شعله بر دامان دلسوخته از خیمه ، آه می کشیدی و در آمیزه خار و تاول ، آبله و اشک ، صحرای گردان را به امید سر پناهی می سپردی .

    میدیدمت در سنگباران دروازه ی کوفه، جویبار کوچک خون از آشفتگی موهایت ، چکه چکه بر محمل می چکید و از گوشه ی پیشانی ، شیار ابروانت را می پیمود و با گونه ی ارغوانی ِ سیلی خورده ات همسایه می شد.

    نازدانه تازیانه ی خورده ام ! امشب طولانی تر از شب یلداست . فرصت خوب قصه گفتن . مگر هر شب ، با قصه های شیرین بابا ، پلک های مهربانت را با لبخنده ای نرم نمی بستی . یک امشب تو قصه بگو . بگو سفر،  بی همراهی بابا، چگونه گذشت؟

    یادت هست از مکه تا کربلا، چند منزل ، کاروان به درنگ ایستاد و تو چقدر شوق ایستادن کاروان داشتی ؟ هرگاه قافله می ایستاد آغوش گرم بابا از پشت شتر تا زمینت می رساند و دست مهربانش ، تار تار گیسوانت را می نواخت و جرعه جرعه آرامش و مهربانی  در قلبت می ریخت . چقدر دوست داشتنی بود متوقف کردن کاروان به بهانه آغوش پدر.

    یادت هست بر زانو یم می نشستی و خنده های کودکانه ات  به برادرت اصغر آنچنان بهشت می بخشید که آغوشش را به شوق پریدن در آغوشت رها می کرد و تو با همبازی کوچکت ، گوشه ای از بهشت را به قلب بابا می بخشیدی ؟ یادت هست؟

    دخترکم  حالا چرا گریه ؟ نیامده ام تا اشک هایت را ببینم . بی تابی تو را بر نمی تابم . در راه ، صبوریت را می دیدم ، شکیباییت را می ستودم و از پشت خاکستری که فرصت نگاه کردن را از من می گرفت ، همه ی نگاهم را به تومی بخشیدم . دیدم که گرسنگی و تشنگی ، بهار چهره ات را پاییز کرده بود که ناگهان سیلی سنگین نا مردانه بر گلبرگ گونه ات نشست. دمی چشم فرو بستم . چهره ات دیگر پاییزی و خزان زده نبود . ارغوانی و نیلی ، امتزاج بهاران و خزان . وقتی اشکت بر گونه سیلی خورده پر پر شد ، نگران آسمان شدم . عمه ات می دید که چشمان خون گرفته و خاکستر نشسته ام آسمان را کاوید و انتظار فرود آمدن همه آسمان را در چشمهایم خواند . تو عجیب صبور بودی . منتظر ماندم لبی به شکوه بگشایی ، پرخاشگرانه چیزی بگویی که لبانت جز به سپاس و ترنم نشد.

    صفیر تازیانه که در فضا پیچید و خط کبودی که بر شانه های ظریف و شکننده ات نشست . گفتم دخترکم خواهد شکست.  وقتی سر بر افراشتی و نگاهت را به آسمان پرتاب کردی ، گفتم سر شکایت دارد اما جز شکر، طنین صدایی گوشم را ننواخت.

    کاروان شتر لنگ ، هر بار یکی از گل ها را پایمال زمین می ساخت ، با هر افتادن ، تمسخر و طعنه و خنده فضا را پر می کرد. و تو صبورانه و پر شکیب با همه دلشکستگی ، با سکوت فریاد می زدی . دخترم بابا را ببخش اگر در آن لحظه ها یاریت نکرد . دستی نبود تا سپر تازیانه ها شود . اگر نزدیکتر بودم با همین لبها که گل بوسه بر پیشانیت می نشاند خار از پایت می گرفتم و گونه های سیلی خورده ات را می بوسیدم . و خط کبود تازیانه را مرهم می نهادم . دخترم بابا را ببخش ! اگر هنگام افتادن از شتر ، آغوش وا نکرد و دست های کوچکت را از دستان خشن قساوت پیشگانی که بر زمینت می کشیدند رها نکرد.

    آه ! ببخش بابا را که یارایش نبود گیسوان ظریفت را از چنگ نا مردمان رها کند . چقدر صبورانه از متن این همه حادثه و خطر گذشتی مثل شکیب مادرم ، مثل صبور خواهرم .

    راستی چقدر عمه را  شرمسارم که تمام راه پنهانی گریست و همه اشکهایش را در قلبش ریخت، و تمام اشک هایتان را با دستهای کبود و تازیانه خورده سترد و در ویرانی آشیانه ، چتری از مهربانی در بی پناهی و تنهایی آوارگیتان گشود . چقدر شرمسارم ،  پرستار غمگسار و داغدار را .

    مهربان دلشکسته ام ! صبور صمیمی ! مسافر غریب و کوچک من !

    مگر نگفتی که بابا که آمد آرام می گیرم . این همه نا آرامی چرا ؟ مگر نگفتی بابا که آمد سر بردامانش می گذارم و می خوابم ؟ نه ... ، نه دخترکم نخواب . می دانم اگر بخوابی . دیگر عمه نمی خوابد .

    می دانم خواب تو، خواب همه را آشفته می کند .

    نه ... ، نخواب دخترم !

    بگذار بابا دمی در دامان تو آرام بخوابد .من ازتو خسته ترم . بگذارلب های چوب خورده ام امشب میهمان بوسه ای باشد از پیشانی سنگ خورده ات ، از گیسوی پریشان چنگ خورده ات از شانه های معصوم تازیانه دیده ات، از صورت رنگ پریده سیلی خورده ات، بگذار امشب بر زانوان زهرا آسوده بخوابم.

    نه دخترم ! نخواب بگذار بابا بخوابد.

     



  • عاشق سامرا ( یکشنبه 88/9/1 :: ساعت 7:27 صبح)

  • آغاز هفته مبارک بسیج برتمامی بسیجیان دریادل  مبارک باد .

     



  • عاشق سامرا ( پنج شنبه 88/8/28 :: ساعت 12:31 صبح)

  •  
    بنام تو ای مولف القلوب

     پیوند مقدس و ملکوتی
    حضرت علی علیه السلام و حضرت
    فاطمه زهرای مرضیه سلام الله علیها




    دیدم که به عرش شور و شوقی بر پاست
    برپا گر این بزم شعف ذات خداست

    گفتم به خرد چه اتفاق افتاده
    گفتا که عروسی علی و زهرا است

    سالروزپیوند مقدس ومبارک حضرت علی علیه السلام
    و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهامبارک باد
    اول ذی الحجه روز پیوند آسمانی این دو  زوج خدایی برتمامی محبین و عاشقان مبارک وشاد باش


  • عاشق سامرا ( چهارشنبه 88/8/27 :: ساعت 2:13 صبح)

  •                                    شهادت جانسوز جواد الائمه

                                    حضرت محمد تقی علیه السلام  

               را به عموم حقیقت خواهان و عاشقان اهل بیت تسلیت مى گوییم.

     

    یا جوادالائمه ادرکنی

    امام جواد و انتقام از قاتلان حضرت زهرا(س)

     

    همه امامان شیعه در برابر ستمى که در باره حضرت زهرا(س)انجام‏شد، حساس بودند و به مناسبتهاى مختلف خشم خود را از این قضیه‏ابراز مى‏کردند. زکریابن آدم مى‏گوید: خدمت‏حضرت رضا(ع)نشسته‏بودم که امام جواد(ع)را پیش او آوردند. پس آن حضرت از چهار سال کمتر بود. حضرت جواد(ع)دستهایش را بر زمین نهاد، سرش را به طرف آسمان‏بلند کرد و در فکرى عمیق فرو رفت. امام رضا(ع)فرمود: جانم‏فدایت چرا در فکرى؟ امام جواد(ع) فرمود: به آنچه در باره مادرم‏زهرا(س)انجام شد، مى‏اندیشم. به خدا سوگند، حق قاتلانش آن است که‏اگر دستم به آنها برسد، آنان را سوزانده، تکه تکه کنم وریشه‏شان را برکنم. در این هنگام، امام رضا(ع)او را در آغوش‏کشید، میان دو چشمش را بوسید و فرمود: پدر و مادرم فدایت، به‏راستى که تو لایق امامت‏شیعه هستى.



  • عاشق سامرا ( جمعه 88/8/22 :: ساعت 7:54 صبح)

  • وَ الْأَرْضِ و َمَا طَحَاهَا "


    قسم به زمین و کسى که آن را گسترانیده است.

    بیست و پنجم ماه ذی القعده روز دحوالارض است. دحوالارض را چنین معرفی می کنند "روزی که زمین از زیر کعبه کشیده و گسترانیده شد" .
    گر چه این مطلب یعنی کشیده شدن و گسترانده شدن زمین در وحله اول عجیب به نظر میرسد اما تعریف واضح تر این موضوع این است که گفته شود :
    پس از آنکه تمام سطح کره زمین به مدت طولانی در زیر آب فرو رفته و خداوند خواست تا آن را از زیر آب بیرون آورد که صحنه زندگی موجودات مهیا گردد ، اولین نقطه ای که از زیر آب سر بیرون آورد همان مکان مقدس کعبه و بیت الحرام بود . این واقعه نشان دهنده اهمیت این نقطه و مرکزیت آن برای همه عالمیان است .
    در واقع دحوالارض روز شروع حیات بخشی خداوند به جهان خاکی است که توجه به آن در روایات و تعیین اعمال خاص همچون روزه ، عبادت ، دعا و غسل واهتمام به آن از سوی معصومین (ع) نشانگر عنایت حضرت حق به این روز با برکت است .
    تعبیر به اینکه "در روز دحو الارض رحمت خدا منتشر گردیده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز، اجر بسیار است" و امثال آن ، مومنین را بر انجام مستحبات مخصوص این روز ترغیب می نماید . درباره روزه این روز آمده است :
    روزه این روز همانند روزه هفتاد سال است .
    روزه این روز کفاره گناهان هفتاد سال است .
    برای روزه دار این روز هرکه و هرچه در میان آسمان و زمین است استغفار می کند و ...
    از دیگر اعمال این روز شریف دو رکعت نماز است که در آن حمد و پنج مرتبه سوره "والشمس" خوانده می شود و پس از نماز نیز دعایی است که در مفاتیح آمده است . و همچنین دعای "اللهم داحی الکعبه ..." از دعاهای مخصوص این روز است .
    روایت است که « امام رضا » علیه السلام فرموده اند: درشب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع)متولد شده اند. و نیز در این روز رسول خدا صلى الله علیه و آله ، به قصد حجة الوداع از مدینه به همراه یکصد و چهار هزار یا یکصد و بیست و چهار هزار نفر از راه شجره به مکه عزیمت نمودند که حضرت فاطمه (ع ) و تمامى زوجات آن حضرت نیز ایشان را همراهی می کردند
    و نیز در روایتی است که در این روز قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام خواهد نمود



  • عاشق سامرا ( یکشنبه 88/8/10 :: ساعت 6:52 صبح)

  • بسم الله الرحمن الرحیم

    وبدان ....

    وبدان آن خدایی که گنجینه های آسمانها وزمین بدست اوست وقتی به تو اجازه دعا داده است یعنی که اجابت را برعهده گرفته است وقتی فرمان داده است که از او بخواهی ،یعنی بنایش برعطا کردن است و ازاوطلب بخشش کنی ،یعنی اراده اش بربخشیدن است . ومیان تو وخودش ، حاجب و پرده دار قرار نداده و کارتو رابه هیچ میانجی وواسطه واگذار نکرده؛

    به همین راحتی که ؛ هرزمان که اراده کنی، مراجعه به او سخن گفتن و همنشینی بااو ،در خواست کرد ازاو و راز و نیاز و درددل کردن بااورابتوانی ؛

    پس:

    -    خدایا به من توفیق ده که فقط یک روز بنده ی مخلص تو باشم که میدانم حتی ساعتی چنین بودن بسی دشوار است .

    -          خدایا به من صبری ده تا کسانی راکه دوستم ندارند ،دوست داشته باشم .

    -    خدایا ذره ای از رحمت بیکرانت رابه من ببخش تابتوانم آنان را که دوستشان داشتم و دشمنم داشتند و آنان را که در حقم ظلم کرده اند ببخشم .

    -    خدایا دستانم خالی است ودلم غرق در آمال ،یابه قدرت بیکرانت دستانم را توانا گردان ، یادلم رااز آرزوهای دست نیافتنی خالی کن !

    به حق لطف بیکرات ای مهربانترین مهربانان  

     

    وبدانکه این ماه (ذی القعده) اول ماه های حرام است که حق تعالی در قرآن ذکر فرموده وسیدبن طاوس روایتی نقل کرده که ذی القعده محل اجابت دعاست دروقت شدت ، ودرروز یکشنبه این ماه نمازی با فضلیت بسیار ازرسول خدا صلی الله علیه وآله روایت کرده که مجملش آنست که هر که آنرا بجا آورد توبه اش مقبول و گناهانش آمرزیده شود و خصماء او در قیامت از اوراضی شوند وباایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده ونورانی گردد ووالدینش ازاوراضی گردند و مغفرت شامل حال والدین او وذریه او گردد و توسعه رزق پیدا کند و ملک الموت با اودر وقت مردن مدارا کند و باآسانی جان اوبیرون شود و کیفیت آن چنانست که درروز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهاررکعت نماز گذارد در هر رکعت حمد یکمرتبه و قل هوالله احد سه مرتبه و معوذتین یک مرتبه پس استغفار کند هفتاد مرتبه و ختم کند استغفار را به : لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم پس بگوید: یا عزیز یا غفارُُُِِ اغفرلی ذنوبی و ذنوب َ جمیع المومنین و المومنات فانه لایغفرالذنوب الا انت

    فقیر گوید : ظاهر آنستکه این استغفار مذکور و دعای بعداز نماز باید بجا آورد.

    التماس دعای فرج  

     

     

     



  • عاشق سامرا ( جمعه 88/8/8 :: ساعت 3:5 صبح)

  • امام رضا علیه السلام (علیه السلام ):

    عبادت درزیاد روزه گرفتن و زیاد نماز خواندن نیست ، بلکه بسیار اندیشه کردن درامر خداست .

    قربون صفای حرمت آقاجون

    میلاد شمس الشموس ،خسرو اقلیم طوس،عالم آل محمد (ص) ،هشتمین حجت سرمد،نگین درخشان وطن،السلطان اباالحسن،حضرت امام رضاعلیه السلام  مبارک باد .



  • عاشق سامرا ( جمعه 88/8/8 :: ساعت 3:0 صبح)

  • بسم الله الرحمن الرحیم

    آمدی و چشمم گریه شد برایت          مقدمت مبارک چشم دل سرایت

    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

    امام رضا (علیه السلام) در حدیثی بسیار زیبا ویژگیهای ده گانه عاقل را چین برشمرده اند:

    1. از او امید خیر باشد .
    2. دیگران از بدی او درامان باشند.
    3. خیراندک دیگری را بسیار بشمارد .
    4. خیربسیار خود را اندک شمارد .
    5. هرچه حاجت ازاو خواهند دلتنگ نشود .
    6. در طول عمر خود از دانش طلبی خسته نشود .
    7. فقردرراه خدایش از توانگری محبوب تر باشد.
    8. خواری درراه خدایش از عزت با دشمنش محبوبتر باشد.
    9. گمنامی رااز پر نامی خواهان تر باشد .

    پس فرمودند : دهمین این است که شخص مسلمان کسی راننگرد جز اینکه بگوید اواز من بهتر و پرهیزگارتر است .



  • عاشق سامرا ( پنج شنبه 88/8/7 :: ساعت 6:44 صبح)

  • امام رضا علیه السلام :

    امام پناه بندگان خدا درگرفتاری های سخت است .

    کافی ج 1 ص 286

     

    آقاجون تولدت مبارک

    عاشقان عیدتان مبارک باد میلاد امام رضا (علیه السلام )، امام رئوف برهمه مبارک باد.



  • عاشق سامرا ( سه شنبه 88/7/28 :: ساعت 1:43 صبح)

  •  

     

    28 مهر ماه مصادف با اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (سلام ا..علیها) و روز دختران را به تمامی دختران ایران زمین تبریک می گوئیم.

    خالی از لطف نیست که چند حدیث از معصومین (ع)در مورد دختران بیان کنیم :

    v     امام رضا (ع) می فرمایند: خداوند برزنان ودختران مهربان تر است تابرمردان و پسران

    وسائل الشیعه ،ج 15 ،ص 116

    v   رسول خدا (ص)در مورد نشانه سعادت و رزق وروزی دختران چنین فرموده اند :از نشانه های سعادت و نیکبختی زن آ است که نخستین فرزندش دختر باشد

    سفینه البحار ،ج 2 ص 684

    v   ابن عباس از پیامبر گرامی اسلام روایت می کند : هر کس که دختری داشته باشد و به او اهانتی روا ندارد و فرزند پسرش را براوترجیح ندهد ،خدا اوراداخل بهشت می کند

    v   پیامبر (ص) فرمود: هرکس دختر ی داشته باشد و او را خوب تادیب کند ،در تعلیم او کوشش کند و اسباب رفاه و آسایش اورا فراهم سازد آن دختراو رااز آتش دوزخ نجات خواهد داد .

    دختران گلهای خوش بوی باغ زندگی و فرشته های عطوفت و مهربانی اند ،روزتون مبارک



    <      1   2   3   4      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اسلام علیک یا ابا عبد الله
    خدایا...
    عید بر شما مبارک
    برنامه های هفته دفاع مقدس
    ماه شادی اهل بیت
    دردانه امام رضا علیه السلام
    سرباز شش ماه
    یا من اسمه دوا
    [عناوین آرشیوشده]