سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • عاشق سامرا ( دوشنبه 89/5/18 :: ساعت 1:31 صبح)

  • به مناسبت بیست وششمین سالگرد شهادت او وصیت نامه اش را باهم می خوانیم
    وصیت نامه شهیده مریم فرهانیان



    ما همه امانت هستیم...
    وصیتم را با نام خدا، این بزرگ ترین بزرگ ترها، این یگانه مطلق، این فریادرس مستضعفان، این درهم کوبنده کاخ ستمگران و یزیدیان، این منجی حق و عدالت، این فرستاده قرآن، این شنونده غم ها، این مشکل گشای دردها و ...شروع می کنم.اول از هر چیز از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی، به اندازه فهم خودم و وظایفی که بر دوش داریم بگویم، انقلابی که با دادن خون هزاران شهید و هزاران معلول به اولین مرحله پیروزی خود رسید.
    انقلابی که مردم درآن، اسلام را، این کامل ترین دین را مبنای کار خود قرار دادند و از آن الهام گرفتند و وحدتی را که به دست آورده بودند، با توجه به دین اسلام و رهبری قاطع امام آن را حفظ کردند. قدر این رهبر را بدانید و همواره پشت سر او باشید.
    از امام پیروی کنید. به پیام ها و فرمان ها و دستورات اسلامی امام توجه کنید و سعی کنید که از هر کلمه امام درس بگیرید. امام را تنها نگذارید.
    این هوای نفسی را که امام از آن صحبت و سعی می کند که آن را از وجود ما بزداید، شما هم سعی کنید که در این راه موفق شوید. سعی کنید خود را بشناسید که اگر خود را بشناسید خدا را شناخته اید.
    در هیچ کاری خدا را از یاد نبرید. همواره به یاد خدا باشید و با هم به مهربانی رفتار کنید. امام زمان را از یاد نبرید. همواره در فکر امام زمان باشید.
    همواره در راه اسلام باشید و برای تحقق بخشیدن به آرمان اسلام بکوشید و به قدرت الهی توجه داشته باشید که بالاتر و با عظمت تر از تمام قدرت هاست.
    هیچ وقت قدرت خدا را از یاد نبرید و سعی کنید که هر چه بهتر تزکیه نفس کنید. چیزی را که امام این قدر درباره اش تکیه می کنند که تزکیه نفس کنید و در بین خطراتی که ما را تهدید می کنند، هیچ خطری بالاتر از این نفس نیست که گاه انسان را به انحراف می کشاند و خود انسان متوجه نمی شود.
    قرآن بخوانید، زیرا قرآن تمام دستورات زندگی را به شما می گوید. نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم همین طور.
    مادر! اگر من سعادت شهادت را داشتم و شهید شدم، اصلاً ناراحت نباش. ما همه امانت هستیم و همه ما از دنیا می رویم، زیرا این دنیا آزمایشگاهی است که خداوند بندگان خود را در آن، مورد آزمایش قرار می دهد.
    این ما هستیم که باید سعی کنیم و از این امتحان که بالاترین امتحان هاست سربلند بیرون بیاییم و در قیامت پیش خدا سرافکنده نباشیم.
    یادم هست که در آخرین جلسه ، گفت و گویی که با برادر شهیدم داشتم، درباره معاد برایم صحبت می کرد و می گفت،" در فکر آخرت باشید."
    و بعد از این جلسه بود که مقام شهادت را به دست آورد.
    از صمیم قلب به او تبریک می گویم و از خدا می خواهم صداقتی همانند شهیدان به من عطا کند و سعادت این را بدهد که تنها و تنها در راه او قدم برداریم و برای رضای او کار کنیم.
    شهید کسی است که به آخرین مرحله ی کمال خود رسیده است و راهش را با آگاهی، ایمان و خلوص می پیماید و همیشه پیروز و جاوید است.
    به ولایت فقیه ارج بنهیم و بدانیم که الان امام خمینی بر ما ولایت دارد و بدانیم تنها در این صورت، در دنیا و آخرت موفق می شویم که با همدیگر صمیمی باشیم.
    یار و رفیق همدیگر باشیم و با دشمن مقابله کنیم.
    چه دشمنانی که در درون ما هستند، چه دشمنان بیرونی. من هم مانند برادر شهیدم (مهدی) هرچه یادم آمد نوشتم و اگر در گفتارم اشتباهی هست، به بزرگی خودتان ببخشید.

    والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

    مریم فرهانیان





  • عاشق سامرا ( پنج شنبه 88/9/19 :: ساعت 2:33 صبح)

  • پنجاه سال عبادت کردید ، خدا قبول کند یک روز هم یکی از این وصیّتنامه ها را بگیرید و مطالعه کنید وفکر کنید .                                                      امام خمینی (قدس سره )

     

    درروایت آمده اگر کسی بخواهد مسلمان واقعی باشد و قرآنی و خدایی عمل کند باید قدم به قدم سخنان ولی فقیه را گوش کند و به آن عمل نماید . خدا نکند که ما مانند مسلمانان دوره ی امام حسین (علیه السلام) باشیم.مصراَ از شما می خواهم که امام راتنها نگذارید.

    شهید جمشید حیدری

    «برگرفته از کتاب باز باران »



  • عاشق سامرا ( جمعه 88/9/13 :: ساعت 12:14 صبح)

  • پنجاه سال عبادت کردید ، خدا قبول کند یک روز هم یکی از این وصیّتنامه را بگیرید و مطالعه کنید وفکر کنید.                                       امام خمینی (قدس سره )

    خواهش من وپیام شهدا این است که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به دین و ایمان و مملکت اسلامیمان نرسد وهمانا پشتیبانی از ولایت فقیه ، لبیک گفتن به ندای«هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع)و پاسداری از خون شهیدان می باشد.چون راه ولایت فقیه ، راه حسین (ع)و پیام او ، پیام حسین (ع) و هدف او ،هدف امام حسین (ع) است. همانا هدف امام حسین (ع)،هدف پیامبر خدا حضرت محمد(ص) هدف پیامبر اسلام ،رضای خدا و خوشبختی و تکامل امت آن حضرت است . پس بیایید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا پیامبر خدا (ص) هم پشتیبان ما باشد .

     

    شهید اباصلت باقری

    «برگرفته از کتاب باز باران »

     



  • عاشق سامرا ( یکشنبه 88/9/1 :: ساعت 6:54 صبح)

  • پنجاه سال عبادت کردید ، خدا قبول کند یک روز هم یکی از این وصیّتنامه را بگیرید و مطالعه کنید وفکر کنید .                                                   امام خمینی (قدس سره )

     ای کسانی که وصیتنامه ی مرامی خوانید ویا می شنوید ، بدانید که اینجانب باایمان واعتقاد به وجود الله و دستورات نازل شده از سوی خداوند ، توسط ملائکه الله برپیامبر (ص) به انسانها وبرای تعیین رسالت انسان ها درروی زمین با عشق و علاقه ی خود م به بسیج سپاه پاسداران مراجعت وثبت نام کردم . تاازاین واحد به جبهه های حق علیه باطل به طور گسترده به امر و فتوای رهبرکبیر انقلاب اسلامی ، امام خمینی که ندای «هل من ناصرینصرنی» راسر می دهد و به ندای حسین (ع)پس از چهارده قرن لبیک می گوید ، اعزام شوم تا ازنظام جمهوری اسلامی که دستاورد هزاران شهید به خون آغشته می باشد ،پاسداری نمایم . پس مانیز دراین موقعیت که دشمنان اسلام دربرابر اسلام وقرآن قرار گرفته اند و قصد برانداختن جمهوری اسلامی و ازبین بردن تعالیم قرآن مبین رادارند باید دنباله رو خون شهدا و حامی مکتب سرخ حسینی باشیم تادین و مکتب مان پاینده باشد.

    شهید مهدی اسکندری

     

    شهادت قسمت مامی شد ای کاش



  • عاشق سامرا ( چهارشنبه 88/8/6 :: ساعت 6:42 صبح)

  • پنجاه سال عبادت کردید ، خدا قبول کند یک روز هم یکی از این وصیّتنامه را بگیرید و مطالعه کنید وفکر کنید .                                                                      امام خمینی (قدس سره )

    «و قاتلو ا فی سبیل الله الذین یقاتلوکم ولاتعتدوا ان الله لایحب المعتدین »

    (درراه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند ، جهاد کنید . لیکن ستمکار نباشید که خدا ستمکاران را دوست ندارد .)

    امام حسین (ع)در برابر خدای خویش تسلیم شد و برای احیای اسلام و برای رضای او از همه چیز خود گذشت ، از فرزند شش ماهه گرفته تا برادر رشیدش ویاور همراه پیرش ، و ندای «هل من ناصر ینصرنی »را سرداد و در ظاهر جوابی نشنید ، ولی تسلیم نشد و به جهاد مقدس خود ادامه داد تا سرانجام با شهادت ، به جهانیان وبه کوردلان و بینایان نابینا ثابت کرد، گرچه همه چیز خود رااز دست داده ام ، پس بگذار ید بمیرم که این بهترین است و هم اکنون بعداز قرن ها ، شاگردان او به ندای امام آزاده ی خویش جواب مثبت داده و به پیش می تازند و شهادت را پیشه ی خود می گیرند و با دستی پربه نزد پروردگار می شتابند و زندگی جاودانه ی خویش را آغاز می کنند.

               نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز

                                                دانش آموزان عالم را چنین دانا کند

    اما ، مابا این همه ادعا یی که می کنیم ، چه داریم و با چه روشی می خواهیم راه امام حسین (ع) راانتخاب نموده و جزو شاگردان او باشیم ؟ آیا می توانیم همانند «حر » به لشکر آموزگار خویش بپیوندیم ؟آیا چنین لیاقتی راداریم ؟ دردست خویش ،کدامین گوهر گرانبهایی را ذخیره نموده ایم ؟

    سرانجام اما م حسین (ع)جهادمقدس را با شهادت خود و یارانش خاتمه داد و زینب (س) را مأمور گسترش اسلام ، راهی کاخ زرین یزید بن معاویه نمود تا تخت و تاج شاهی را توسط دختر سه ساله و دیگر یارانش به لرزه درآورد. لیکن تاجهان باقی است ، زنده اوست که به شاگردانش از دانشگاه شهادت ، کارنامه ی خونین قبولی  رااهدا می نماید.

    شهید محمد کاظم تقی پور




    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    اسلام علیک یا ابا عبد الله
    خدایا...
    عید بر شما مبارک
    برنامه های هفته دفاع مقدس
    ماه شادی اهل بیت
    دردانه امام رضا علیه السلام
    سرباز شش ماه
    یا من اسمه دوا
    [عناوین آرشیوشده]